Obchodní a reklamační podmínky e-shopu neuneu.cz
Článek 1.
Všeobecná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky
internetového obchodu neuneu.cz (dále pouze "Obchodní podmínky") stanovují
zásady realizace nákupů v rámci internetového obchodu dostupného na doméně
neuneu.cz (dále pouze "neuneu.cz") a poskytování služeb elektronickou
cestou týkajících se vedení účtu dle článku 2 odst. 5 těchto Obchodních
podmínek.
- Provozovatelem neuneu.cz a
prodejcem zde uvedených produktů je Kamila Neufus (dále pouze "Prodejce"),
se sídlem na adrese Za Panskou zahradou 409, 250 82 Horoušany, Česká
republika, IČ: 63044269, zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Městským
úřadem Brandýs nad Labem, e-mail: neuneu@neuneu.cz, tel.: +420 777 908 908,
která je vlastníkem obchodní značky NEU NEU.
Článek 2.
Zákazníci
- Zákazníky neuneu.cz (dále pouze
"Zákazníci") mohou být pouze svéprávné fyzické osoby starší 16 let.
- Zákazníci jsou při nakupování
v rámci neuneu.cz povinni, za účelem plnění kupní smlouvy, uvést
jméno, příjmení a adresu, dále kontaktní údaje v rozsahu e-mailová adresa
pro doručování a telefonní číslo.
- Jakékoliv shromažďování a
zpracování údajů a ostatních informací dostupných na neuneu.cz za účelem
jejich dalšího poskytování třetím osobám v rámci jiných internetových
portálů, jakož i mimo internet je zakázáno. Rovněž je zakázáno používání
označení neuneu, včetně charakteristických grafických prvků, bez souhlasu
Prodejce.
Článek 3.
Nákupy
- V rámci neuneu.cz jsou
poskytovány informace o produktech (dále pouze "Produkty") a jejich
nákupní a dodací podmínky. Tyto informace nepředstavují nabídku, ale pouze
výzvu k podání nabídky. Provede-li Zákazník výběr Produktů
v rámci neuneu.cz a odešle-li svoji objednávku Prodejci, jedná se o
nabídku k uzavření kupní smlouvy na uvedené Produkty (dále pouze
"Objednávka"), která podléhá přijetí ze strany Prodejce.
- Zákazník provádí výběr Produktů
vložením vybraných Produktů do (virtuálního) košíku v rámci neuneu.cz.
Vložení Produktů do košíku není spojeno s jejich rezervací. Dojde-li
k vyčerpání množství dostupných Produktů před odesláním Objednávky
Prodejci, Prodejce může Objednávku odmítnout.
- Po vybrání Produktů je Zákazník
povinen uvést platnou dodací adresu a telefonní číslo, které by se do
okamžiku doručení Produktů nemělo změnit. Změna dodací adresy je možná
pouze za mimořádných okolností po dohodě s Prodejcem a před předáním
Produktů přepravci.
- Před odesláním Objednávky je
Zákazníkovi zobrazeno shrnutí Objednávky, které slouží zejména ke kontrole
zadaných osobních údajů a vybraných Produktů. Zjistí-li Zákazník
v rámci shrnutí Objednávky jakoukoliv nesrovnalost, Zákazník je
povinen provést opravy takových údajů a Prodejci odeslat až kompletní
Objednávku obsahující správné osobní údaje a zvolené Produkty.
- Po zvolení způsoby platby a
odeslání Objednávky Prodejci je Zákazníkovi zaslána e-mailová zpráva
potvrzující obdržení Objednávky. Bude-li Objednávka Prodejcem přijata,
Zákazník obdrží e-mailovou zprávu potvrzující přijetí Objednávky
Prodejcem. Kupní smlouva mezi Prodejcem a Zákazníkem je uzavřena okamžikem
doručení přijetí Objednávky Zákazníkovi. Není-li Prodejce schopen přijmout
Objednávku v plném rozsahu, Prodejce je povinen informovat o tom
Zákazníka, který Prodejci sdělí, zda souhlasí s částečným přijetím a
plněním Objednávky či nikoliv. Nesouhlasí-li Zákazník s částečným
přijetím a plněním Objednávky, Objednávka jako celek zaniká a kupní
smlouva se ruší od počátku. Sdělí-li Zákazník Prodejci, že souhlasí
s částečným přijetím a plněním Objednávky, dojde k uzavření
kupní smlouvy pouze v rozsahu potvrzených Produktů. Kupní smlouva
mezi Prodejcem a Zákazníkem je uzavírána standardně v českém
jazyce, případné další jazykové mutace je možné uzavřít v závislosti
na jazykových mutacích neuneu.cz.
- Nedojde-li k potvrzení
Objednávky Prodejcem (např. z důvodů nedostupnosti Produktu) anebo
Prodejce není schopen Objednávku splnit (např. z důvodů nepředvídatelných
okolností), Prodejce bez zbytečného odkladu informuje Zákazníka a vrátí mu
obdrženou peněžní částku nebo poskytne Zákazníkovi náhradní plnění ve
stejné hodnotě, a to se souhlasem a dle výběru Zákazníka.
Článek 4.
Platba
- Platby Zákazník zasílá pomocí
elektronické platby zajišťované specializovanou platební institucí,
s níž má Prodejce uzavřenou odpovídající smlouvu.
- Při volbě platby platební
kartou s funkcí internetových plateb bude Zákazník přesměrován na
internetovou stránku umožňující elektronickou platbu - platební bránu.
- Cena Produktu, uvedená v jeho
specifikaci na neuneu.cz, zahrnuje DPH a všechny zákonné poplatky. Cena
nezahrnuje poštovné a případné další dodací náklady, jejichž výše je
určována samostatně.
- Realizovaný nákup Produktu je
potvrzen vystavením účetního dokladu Prodejcem. Zákazník souhlasí
s tím, aby mu byly na e-mailovou adresu, kterou uvedl v rámci
Objednávky, elektronicky zasílány účetní doklady, zejména faktury
s přílohami, včetně opravných faktur.
- Zákazník může využívat slevy
podle zásad popsaných na neuneu.cz. Získané slevy může Zákazník využít
výhradně na nákup Produktů, na které se slevy vztahují. Výše slevy snižuje
cenu, kterou Zákazník za Produkt zaplatí. Slevy lze spojovat pouze tehdy,
je-li to u nich výslovně uvedeno. Slevy nejsou převoditelné a nelze je
vyměňovat za peněžní částky nebo jiné služby.
Článek 5.
Dodávka Produktů
- Místem plnění kupní smlouvy je
místo, v němž bude Produkt předán Zákazníkovi (v případě pochybností se
jedná o místo, v němž by měl být Produkt předán podle pokynů
Zákazníka).
- Prodejce informuje Zákazníka o
dodacích nákladech na neuneu.cz a ve shrnutí Objednávky předtím, než ji
Zákazník odešle.
- Termín dodání objednaných
Produktů je uveden ve shrnutí Objednávky. Uvedený termín dodání zahrnuje
pracovní dny a je především u Objednávek zasílaných do zahraniční
přibližný. Pokud Zákazník nakoupil více Produktů v rámci jedné Objednávky,
přičemž tyto Produkty mají jiný termín dodání, budou Produkty dodány společně
po zkompletování celé Objednávky, to znamená v nejzazším možném
společném termínu ze všech uvedených termínů dodání jednotlivých Produktů,
pokud se Prodávající se Zákazníkem výslovně nedohodnou jinak.
- Produkty jsou zasílány a
doručovány na území České republiky, případně do zemí, které Prodejce
uvedl na neuneu.cz a stanovil pro ně zvláštní náklady na doručení.
Bude-li mít Prodejce takovou možnost, může na základě zvláštní dohody se
Zákazníkem zaslat Produkty rovněž do jiných zemí než uvedených na neuneu.cz.
- Produkty jsou dodávány
specializovanými přepravci, jejichž seznam je dostupný na internetových
stránkách neuneu.cz. Prodejce oznámí Zákazníkovi podrobnosti zásilky,
zejména informace ohledně přepravce dodávajícího zásilku, včetně odkazu na
sledování zásilky zaslaného elektronickou poštou, umožňuje-li příslušný
přepravce takové sledování.
- Zákazník je povinen
zkontrolovat stav Produktu nebo, je-li to problematické, stav zásilky
(obalu) okamžitě po dodání zásilky. Zjistí-li jakákoliv poškození, která
mohla vzniknout při přepravě, je Zákazník povinen vyhotovit příslušný
protokol o škodě a okamžitě informovat Prodejce.
- Prodejce neodpovídá za nedodání
Produktu z příčin vzniklých na straně Zákazníka, např.
v souvislosti s uvedením nesprávné nebo neúplné dodací adresy
znemožňující doručení zásilky. V takovém případě Prodejce oznámí
Zákazníkovi neúspěšný pokus o doručení Produktu.
Článek 6.
Ochrana osobních údajů
- Prodejce je správcem osobních
údajů Zákazníků.
- Osobní údaje jsou Prodejcem
zpracovávány v souladu s právními předpisy České republiky a Evropské
unie, zejména obecným nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679 a
výhradně pro účely související s činností Prodejce v rámci neuneu.cz,
zejména za účelem uzavírání a plnění kupních smluv (zajišťování prodeje
Produktů, komunikace se Zákazníky a projednávání reklamací) a rovněž za
účelem plnění právních povinností vyplývajících z daňových předpisů.
- Osobní údaje jsou zpracovávány
na základě:
- souhlasu Zákazníka
s Obchodními podmínkami (v průběhu podávání Objednávky),
- plnění kupní smlouvy, nebo
- odůvodněného zájmu Prodejce
jakožto správce osobních údajů (např. z důvodu ochrany před případnými
nároky nebo v případě osobních údajů třetích osob poskytnutých Zákazníkem
- uvedení doručovací adresy jiné osoby).
- Poskytnutí osobních údajů
Prodejci je dobrovolné, nicméně jejich neposkytnutí může znemožnit
uzavření kupní smlouvy a řádné plnění Prodejcem, případně jejich
neposkytnutí může mít vliv na zajištění příslušného zákaznického servisu.
Osobní údaje, které je Zákazník povinen Prodejci sdělit, jsou uvedeny
v rámci procesu vytváření Objednávky.
- Osobní údaje Zákazníků mohou
být dále poskytovány dalším společnostem v pozici zpracovatele
osobních údajů, které ve prospěch Prodejce zajišťují služby spojené
s realizací Objednávek (např. poštovní nebo kurýrní společnosti).
Příjemci osobních údajů mohou být rovněž subjekty oprávněné získávat
osobní údaje na základě platných zákonů, včetně příslušných veřejnoprávních
orgánů.
- Osobní údaje mohou být ve
výjimečných případech poskytnuty do třetích zemí (mimo členské státy
Evropské unie) v souvislosti s dodávkou Produktů objednaných
Prodejcem.
- Osobní údaje jsou uchovávány po
dobu nezbytnou pro realizaci Objednávek. Po tomto období mohou být osobní
údaje zpracovávány na základě: právní povinnosti Prodejce (např. týkající
se uchovávání účetních dokladů) nebo právně odůvodněného zájmu (ochrana
před nároky, které mohou být vůči Prodejci vznášeny).
- Organizátor zaručuje Zákazníkům
a osobám, jejichž osobní údaje zpracovává, realizaci jejich práv
vyplývajících z právních předpisů, a to zejména právo (i) na přístup
k osobním údajům, (ii) na opravu nepřesných nebo doplnění
neúplných osobních údajů, (iii) na výmaz osobních údajů, nejsou-li již
osobní údaje potřebné pro účely, pro které byly shromážděny či jinak
zpracovány, anebo zjistí-li se, že byly zpracovávány protiprávně, (iv) na
omezení zpracování osobních údajů, (v) na přenositelnost údajů, (vi)
vznést námitku, po níž dojde k ukončení zpracování osobních údajů,
neprokáže-li se, že existují jiné oprávněné důvody pro zpracování, jež
převažují nad zájmy nebo právy a svobodami Zákazníků (subjekty údajů),
zejména důvody související s určením, výkonem nebo obhajobou právních
nároků a (vii) obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, www.uoou.cz.
- Osobní údaje týkající se
Zákazníků a dalších osob, jejichž osobní údaje Zákazník poskytl, jsou
Prodejcem chráněny před jejich poskytnutím neoprávněným osobám a rovněž
před dalšími případy jejich poskytnutí nebo ztráty nebo před neoprávněnou
úpravou uvedených osobních údajů a informací za pomoci příslušných
technických a organizačních opatření.
Článek 7.
Reklamační řízení a práva z vadného plnění
- Zákazník může u Prodejce podat
reklamaci Produktu, neodpovídá-li Produkt uzavřené kupní smlouvě nebo
obsahuje-li vady. Zákazník může rovněž vůči Prodejci uplatnit reklamaci,
je-li jednání Prodejce nesprávné nebo v rozporu s ustanoveními
Obchodních podmínek.
- Reklamace lze podat
elektronicky prostřednictvím kontaktního formuláře na internetové stránce neuneu.cz
nebo formou elektronické pošty nebo písemně na adresu Prodejce.
- Reklamace musí obsahovat: jméno
a příjmení, kontaktní údaje (nahlášené na neuneu.cz), specifikaci
Objednávky, jíž se reklamace týká, nebo jiných okolností odůvodňujících
reklamaci a rovněž konkrétní žádost Zákazníka související s podávanou
reklamací. Týká-li se reklamace Produktu, je třeba spolu s podáním
reklamace předložit Produkt, na který se reklamace vztahuje, a příslušný
daňový doklad.
- Vyžadují-li údaje nebo
informace uvedené v reklamaci doplnění, požádá Prodejce před projednáním
reklamace Zákazníka o její konkrétní doplnění.
- Prodejce vyřídí reklamaci bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od data jejího převzetí. Zákazník
obdrží informaci o způsobu projednání reklamace podle svého výběru
(např. elektronickou cestou na adresu, kterou uvedl při registraci, nebo
písemně). Případné zamítnutí reklamace oznámí Prodejce Zákazníkovi spolu s
odůvodněním tohoto rozhodnutí.
- V případě vady Produktu,
má Zákazník v pozici spotřebitele práva z vadného plnění
v souladu s právními předpisy České republiky. Jestliže vada Produktu
představuje podstatné porušení kupní smlouvy, Zákazník v pozici
spotřebitele má níže uvedená práva, přičemž tento Zákazník je povinen
Prodejci sdělit, jaké právo zvolil:
- na odstranění vady dodáním
nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou
věci;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
nebo
- odstoupit od kupní smlouvy.
- odstranění vady; nebo
- na přiměřenou slevu z kupní
ceny.
- Prodejce informuje Zákazníka,
zda je u vadného Produktu možné provést jeho výměnu nebo opravu a poskytne
mu veškeré informace týkající se dalšího průběhu reklamačního řízení.
Má-li dojít ze strany Prodejce k vrácení peněz Zákazníkovi, bude částka za
Produkt zakoupený Zákazníkem vrácena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
14 dní od okamžiku, kdy bude vrácený Produkt převzat Prodejcem.
- Prodejce není povinen převzít
jakékoliv vrácené zásilky na dobírku.
- Částka zaplacená Zákazníkem
bude vrácena analogicky podle způsobu platby za Produkt, který byl
Zákazníkem při nákupu zvolen. Využil-li Zákazník při nákupu Produktu
slevu, bude vrácená částka snížena o výši využité slevy. Zákazník bude
moci tuto slevu využít u budoucích nákupů podle zásad platných před
uzavřením Objednávky, u níž došlo k vrácení ceny.
- V případě, že dojde mezi
Prodejcem a Zákazníkem v pozici spotřebitele ke vzniku
spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může
Zákazník v pozici spotřebitele podat návrh na mimosoudní řešení
takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských
sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení
ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz,
web: adr.coi.cz. Zákazník v pozici spotřebitele může
v případě vzniku sporu rovněž využít evropskou platformu ODR (Online
Dispute Resolution) dostupnou na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Zákazník nabývající produkt za
účelem, který přímo souvisí s jeho profesní činností nebo podnikáním
(tj. Zákazník, který není v pozici spotřebitele), má právo podat reklamaci
v souladu s aplikovatelnými právními předpisy, přičemž odpovědnost
Prodejce za fyzické vady Produktů je omezena na právo Zákazníka
z vadného plnění ve formě odstranění vady nebo výměnu Produktu.
Prodejce dle svého výběru vadu Produktu okamžitě odstraní, respektive
vymění vadný Produkt za Produkt bez vad. Prodejce může rovněž od kupní
smlouvy odstoupit a vrátit Zákazníkovi částku zaplacenou za vadný
Produkt. V ostatních případech je odpovědnost Prodejce za vady
Produktů u Zákazníků, kteří nejsou v pozici spotřebiteli, vyloučena.
Článek 8.
Odstoupení od kupní smlouvy
- Bez ohledu na lhůty stanovené
aplikovatelnými právními předpisy, Zákazník v pozici spotřebitele
může bez uvedení důvodu od uzavřené kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě
třiceti (30) dní ode dne převzetí Produktu, pokud Prodejci zašle
prohlášení o odstoupení od uzavřené kupní smlouvy.
- Zákazník v pozici
spotřebitele může od kupní smlouvy odstoupit prostřednictvím kontaktního
formuláře na stránkách neuneu.cz nebo písemně. Zákazník, který není
v pozici spotřebitele, může od kupní smlouvy odstoupit z důvodů
stanovených příslušnými právními předpisy.
- Zakoupil-li Zákazník v rámci
jedné Objednávky více než jeden Produkt, může se odstoupení týkat všech
Produktů nebo pouze části Zákazníkem vybraných Produktů, a to pod
podmínkou, že u Produktu prodávaného jako komplet, sada nebo balíček
je odstoupení možné pouze u celého kompletu, sady nebo balíčku.
- Při odstoupení od kupní smlouvy
se kupní smlouva na Produkt (komplet, sadu nebo balíček), od které
zakoupení Zákazník odstoupil, ruší od počátku a je považována za
neuzavřenou. Zákazník je v takovém případě povinen Prodejci zaslat
nebo předat Produkt, který Zákazník obdržel od Prodejce, bez zbytečného
odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne odstoupení. Náklady
na vrácení Produktu Prodejci nese Zákazník. Je-li odstoupení od kupní
smlouvy činěno Zákazníkem v pozici spotřebitele, náklady na vrácení
Produktu nese Zákazník, jestliže příslušný Produkt nemůže být vrácen pro
svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Při účinném odstoupení od kupní
smlouvy vrátí Prodejce částku zaplacenou Zákazníkem za Produkt analogicky
podle způsobu platby za Produkt zvoleného Zákazníkem. Využil-li Zákazník
při koupi Produktu poskytnutou slevu, bude vrácená částka snížena o výši
využité slevy, kterou Zákazník bude moci dále využít podle podmínek
týkajících se dané slevy. Jestliže Zákazník v pozici spotřebitele
zvolil při nákupu jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který
Prodejce nabízí, vrátí Prodejce Zákazníkovi v pozici spotřebitele
náklady na dodání Produktu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému
způsobu dodání Produktu.
- V případě nedodržení termínů
pro odstoupení od kupní smlouvy stanovených v tomto článku zašle
Prodejce Zákazníkovi v pozici spotřebitele vrácený Produkt zpět na
jeho náklady.
- Právo na odstoupení od kupní
smlouvy Zákazníkovi v pozici spotřebitele nevzniká v případech
uvedených v § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů, zejména v případě, kdy je objednaný Produkt
jedinečný, tj. předmětem plnění je věc upravená dle přání a specifikace
Zákazníka v pozici spotřebitele (např. Produkty obsahující
gravírování).
Článek 9.
Závěrečná ustanovení
- Prodejce si vyhrazuje právo čas
od času provádět aktualizace a změny těchto Obchodních podmínek. Prodejce
bude o případných změnách těchto Obchodních podmínek informovat
prostřednictvím neuneu.cz. Změna Obchodních podmínek nabývá platnosti ode
dne uvedeného v její změně, ne však dříve než 7 dní ode dne jejího
vyhlášení Prodejcem; změny technického a informačního charakteru nebo
takové, které nemají negativní vliv na pozici Zákazníků, mohou být
provedeny v kratším termínu. Pro Zákazníky, kteří zaslali Objednávky před
nabytím platnosti nových Obchodních podmínek, platí dosavadní Obchodní
podmínky.
- Je zakázáno, aby Zákazníci
používali grafické prvky (včetně loga "neuneu"), uspořádání a vzhled
internetových stránek neuneu.cz (tzv. layout) a rovněž další práva duševního
vlastnictví bez výslovného písemného souhlasu Prodejce.
- Tyto Obchodní podmínky nesmí
být interpretovány tak, že by jejich cílem bylo jakékoliv vyloučení nebo
omezení odpovědnosti, jejíž vyloučení nebo omezení není přípustné na
základě aplikovatelných právních předpisů.
- Tyto Obchodní podmínky a kupní
smlouvy, uzavřené na jejich základě, se řídí právním řádem České
republiky.
V Horoušanech dne 1.1.2023